Jumat, 23 September 2022

Evagelium: 1 TIMOTEUS 6: 6-9 TOPIK: HADAULATON MARDONGAN SABAM NI ROHA

 

BAHAN SERMON HKBP RESORT KISARAN

MINGGU XV DUNG TRINITATIS

25 SEPTEMBER 2022

Evagelium: 1 TIMOTEUS 6: 6-9

TOPIK: HADAULATON MARDONGAN SABAM NI ROHA

 

I.                   Patujolo

Timoteus ima dongan (murid) ni Paulus ianakhon ni sahalak ina Kristen Jahudi (Ul. Ap. 16:1). Dungkon Haruar Paulus sian penjara na parjolo di Rom sai diboan si Paulus do si Timoteus laho mangebati angka huria-huria naung jongjong di luat Asia Kecil Dipardalanan i ditadingkon Paulus do ibana di huria Efesus laho manguduti panghobasion naung pinungkana hian di luat i, paima laho Paulus tu huta makedonia laho mangebati angka huriahuria na asing. Dibagasan surat on, diparade do si Timoteus laho manguduti ulaonna marmahani huria Efesus (1 Tim 2-3) marhite poda tu nasida asa:

1.      Manghangoluhon dohot manjagahon jala marsihohot di hadaulaton ni Injil sian angka guru guru palsu

2.      Padimunhon Pengorganisiran

3.      Mangidohon asa tinggal si Timoteus di Efesus

II.                Hatorangan Turpuk

Dung taripar Paulus tu hamubaon ni roha marhite na jinumpangan ni Jesus nasida di bagasan pardalanan tu kota Damaskus di ula si Paulus ma marbarita nauli tu luat duru ni Jerusalem (Israel) laos sahat ma tu luat Efesus la luat ondeng ima sada kota na ribur jala plural (internasional) masa do di luat i pardomuan ni angka adat sian luat na marragam ala ni ido Efesus gabe sada sian pigapiga kota na paling menonjol di provinsi Romawi na adong di Asia Kecil. Di pangido Paulus do asa si Timoteus tinggal di luat i laho manguluhon Huria Efesus.

Ditanda Paulus do murid na si Timoteus dohot luat na hinobasanna hian Si Timoteus songon sahalak na boi haposan nangpe terkesan hurang bersemangat tung pe naung magodang. “la terkesan sebagai seorang yang belum dewasa meskipun ia pasti telah berusia sekurang-kurangnya tiga puluh tahun ketika Paulus menugaskan dia untuk memimpin Gereja di Efesus (1Tim 4:12)” (Tenney, 2001), si Timoteus sahalak parbiar (2 Tim 1:6-7). Jala gale pardagingonna (1 Tim 5:23). Alani dipargogoi Paulus nasida sian suratna laho pabalgahon dohot pahothon rohana laho manjanghon ulaon na dokdok songon uluan ni Huria Efesus na di haporseahon Paulus tu si nasida. 1 Tim 6:6-10 bermaksud asa mangurupi Timoteus gabe naposo na patut songon na tarsurat di (1 Tim 4:12 “Unang ma hu roha ni halak mida ho siala haposoonmi: alai gabe tiruan ni angka na porsea ma ho di pangkataion, diparange, di holong ni roha, di haporseaon, nang di hatomanon”). Disoroti Paulus do angka persoalan na adong di luat Efesus Paulus mamodahon tu Timotius songon dia bergaul bahkan mempertahankan diri dari berbagai kelompok dalam jemaat budak (6:1-2), guru palsu (6:3-10) dan orang kaya (6:17-19).

 

a.       Tidak Menjadikan Keuntungan Materi Sebagai Tujuan Pelayanan (6: 5 dan 6)

Secara khusus taringot tu angka guru-guru palsu Paulus menyinggung tentang sikap negatif yang harus dijauhi

1.      Berkaitan dengan persoalan doktrinal (na marasing sian Ajaran ni Jesus),

2.      Berhubungan dengan etika parhepengon Paulus menyebut guru-guru palsu ini memiliki motif laba dalam melayani dalam ibadah-ibadah dan memberikan pengajaran.

Paulus memberikan petunjuk kepada Timotius mengenai bagaimana hamba Tuhan sejati harus hidup dengan kemurnian dan sikap yang benar dalam melayani termasuk dalam sikap etis terhadap keuangan Di bagasan ayat 3, 5, 6 di singgung si Paulus do taringot tu “ibadah/ hadaulaton" dibagasan teks asli dipangke eusebeian kata dasar eusebes na marlapatan prilaku dan kesalehan yang menyeluruh” na marhadomuan tu hadaulaton manang peribadahan dibagasan konteks parngoluan ni sahalak Kristen. Antong ndada ibadah (parmingguon) lapatanni hata ondeng alai ima praktik hidup Kristen do na nidokna disi. Paulus menegaskan bahwa ekspresi keimanan yang bengkok dari para pelayanan inilah yang harus dihindari Timotius Sahalak pande bisuk padan na robi (PB) mandok "pelayan palsu yang disebut Paulus adalah mereka melayani, mengajar. berlaku sebagaimana layaknya orang Kristen, namun melakukannya dengan maksud dan tujuan loba supaya mendapat keuntungan materi semata" jadi dang sala molo godang arta manang hepeng ni sasahalak alai sala do molo sude ulaon/panghobasion/pelayanan na diulahon sasahalak berorientasi uang (money oriented) didok si Paulus ay 5 "naung sega rohana Barang tentu tujuan utama dalam pelayanan dalam konsep pelayanan Paulus adalah bukan untuk menghasilkan uang.

 

Ayat 6 on ma dipangke Paulus teknik retorik limnal/transisi (peralihan) laho pasahaton na di rohana. Dang di sanggah si Paulus na boi do adong pangomoan sian mangulahon hadaulaton manang praktik hidup yang baik (euseberun) alai tung di ondolhon si Paulus do hasabamon ni roha (harus disertai dengan rasa cukup) Paulus menyoal kembali tentang materialisme yang dipegang oleh para pengajar palsu di kota Efesus Suang songon I do nang hita dipaingot do hita asa unang berorientasi dihepeng ai laho boi do i marpanghorhon tu hasesega parsoaranta dohot dongan jolma nang dohot Debata (materialism).

b.      Hidup dengan Rasa Cukup (Ayat 7-9) Sabam ni Roha

Di dalam ayat 7. Paulus mangondolhon taringot tu sikap hidup namardongan ketamakan dang relevan tu hadaulaton jala merupakan sebuah kebodohan siala gabe papungupunguhon arta na laho salpu, na so tarboan mole dungkon mate na papunguhon i (bdk Ayb. 1.21, Pkh 5:14).

 

Angkup ni i di pasahat si Paulus asa pola pikir taringot tu kepemilikan lebih berorientasi tu angka kebutuhan timbangkon ragam ni keinginan Paulus mandok nunga patut sasahalak merasa molo nunga adong sipanganon (diatrophas) dan parabiton (skepasmata) Hata diatrophas berarti makanan untuk kebutuhan fisik Hata skepasmata berarti pakaian (alat penutup tubuh) termasuk tempat tinggal.

 

Antong Sebagai seorang hamba Tuhan, Timotious diajarhon asa memiliki standar rasa cukup na sintong Peringatan on dipasahat tu si Timotius asa unang gabe tartundukkon ambisi tu arta nasida (hamba Tuhan jangan sampai ditundukkan oleh ambisi untuk memiliki jauh lebih banyak daripada yang dibutuhkan) Kewaspadaan ini. yang berusaha dibangkitkan oleh Paulus di dalam diri Timotius Paulus sungguh-sungguh mengharapkan supaya Timotius mampu mengendalikan hasrat dan keinginan di dalam dirinya secara khusus berkaitan dengan materi. Paulus mengatakan bahwa pengejaran akan uang tersebut membuat seseorang terpikat terseret, terbujuk (apeplanēthe sam) untuk pergi dan meninggalkan iman (bdk ay 10).

 

III.             Sipahusorhusoron

1.      Menjaga kemurnian motivasi

Pangontak ni jaman na hatop mubauba tung apala boi do mamboan sasahalak naporsea marhoihoi laho mangohi angka tuntutan terkini. Alani sahalak naporsea ingkon di memiliki integritas menjaga motivasi panggilannya dalam berbagai bidang kehidupan (parkarejoan) asa unang madabu tu hasesega "sega rohana" binahenni materialism.

2.      Menutup kemungkinan (Memperkuat administrasi)

Di dalam nasihatnya, berulang kali Paulus menyinggung tentang potensi negatif yang dapat hadir dalam sikap maupun pengelolaan keuangan yang salah Penggunaan serta sikap terhadap uang yang tidak sehat dapat hadir sebagai sumber pencobaan yang menjatuhkan baik integritas seorang Pemimpin jemaat

 

IV.             Panimpuli

Asa sunggulhon ni turpuk on tu hita laho marsabam ni roha. Tutu do ndang adong na singkop di ngolu on, alai marhite sabam ni roha i tubu ma roha na mangargahon dohot manghamauliatehon pasupasu ni Tuhan i dibagasan ngolunta, tarlumobi tubu ma pos ni roha tu Tuhan i Asa dibagasan sabam ni roha dohot roha mauliate dapotan pangomoan godang ma hita sian Tuhan I. ai loasan ni Tuhan I ma hita marnida jala mandai denggan basaNa dingolunta. Amen

 Pdt Albert JP Pasaribu STh

Pandita Fungsional HKBP Kisaran Kota Resort Kisaran

Tidak ada komentar:

Posting Komentar