BAHAN SERMON HKBP RESORT KISARAN
MINGGU XV DUNG TRINITATIS
25 SEPTEMBER 2022
Evagelium: 1 TIMOTEUS 6: 6-9
TOPIK: HADAULATON MARDONGAN SABAM
NI ROHA
I.
Patujolo
Timoteus ima dongan (murid) ni Paulus
ianakhon ni sahalak ina Kristen Jahudi (Ul. Ap. 16:1). Dungkon Haruar Paulus
sian penjara na parjolo di Rom sai diboan si Paulus do si Timoteus laho
mangebati angka huria-huria naung jongjong di luat Asia Kecil Dipardalanan i
ditadingkon Paulus do ibana di huria Efesus laho manguduti panghobasion naung
pinungkana hian di luat i, paima laho Paulus tu huta makedonia laho mangebati
angka huriahuria na asing. Dibagasan surat on, diparade do si Timoteus laho
manguduti ulaonna marmahani huria Efesus (1 Tim 2-3) marhite poda tu nasida
asa:
1. Manghangoluhon
dohot manjagahon jala marsihohot di hadaulaton ni Injil sian angka guru guru
palsu
2. Padimunhon
Pengorganisiran
3. Mangidohon
asa tinggal si Timoteus di Efesus
II.
Hatorangan Turpuk
Dung taripar Paulus tu hamubaon ni roha
marhite na jinumpangan ni Jesus nasida di bagasan pardalanan tu kota Damaskus
di ula si Paulus ma marbarita nauli tu luat duru ni Jerusalem (Israel) laos
sahat ma tu luat Efesus la luat ondeng ima sada kota na ribur jala plural
(internasional) masa do di luat i pardomuan ni angka adat sian luat na marragam
ala ni ido Efesus gabe sada sian pigapiga kota na paling menonjol di provinsi
Romawi na adong di Asia Kecil. Di pangido Paulus do asa si Timoteus tinggal di
luat i laho manguluhon Huria Efesus.
Ditanda Paulus do murid na si Timoteus
dohot luat na hinobasanna hian Si Timoteus songon sahalak na boi haposan nangpe
terkesan hurang bersemangat tung pe naung magodang. “la terkesan sebagai seorang yang belum dewasa meskipun ia pasti telah
berusia sekurang-kurangnya tiga puluh tahun ketika Paulus menugaskan dia untuk
memimpin Gereja di Efesus (1Tim 4:12)” (Tenney, 2001), si Timoteus sahalak
parbiar (2 Tim 1:6-7). Jala gale pardagingonna (1 Tim 5:23). Alani dipargogoi
Paulus nasida sian suratna laho pabalgahon dohot pahothon rohana laho
manjanghon ulaon na dokdok songon uluan ni Huria Efesus na di haporseahon
Paulus tu si nasida. 1 Tim 6:6-10 bermaksud asa mangurupi Timoteus gabe naposo
na patut songon na tarsurat di (1 Tim 4:12 “Unang ma hu roha ni halak mida ho
siala haposoonmi: alai gabe tiruan ni angka na porsea ma ho di pangkataion,
diparange, di holong ni roha, di haporseaon, nang di hatomanon”). Disoroti
Paulus do angka persoalan na adong di luat Efesus Paulus mamodahon tu Timotius
songon dia bergaul bahkan mempertahankan diri dari berbagai kelompok dalam jemaat
budak (6:1-2), guru palsu (6:3-10) dan orang kaya (6:17-19).
a. Tidak
Menjadikan Keuntungan Materi Sebagai Tujuan Pelayanan (6: 5 dan 6)
Secara
khusus taringot tu angka guru-guru palsu Paulus menyinggung tentang sikap
negatif yang harus dijauhi
1. Berkaitan
dengan persoalan doktrinal (na marasing sian Ajaran ni Jesus),
2. Berhubungan
dengan etika parhepengon Paulus menyebut guru-guru palsu ini memiliki motif
laba dalam melayani dalam ibadah-ibadah dan memberikan pengajaran.
Paulus
memberikan petunjuk kepada Timotius mengenai bagaimana hamba Tuhan sejati harus
hidup dengan kemurnian dan sikap yang benar dalam melayani termasuk dalam sikap
etis terhadap keuangan Di bagasan ayat 3, 5, 6 di singgung si Paulus do
taringot tu “ibadah/ hadaulaton" dibagasan teks asli dipangke eusebeian
kata dasar eusebes na marlapatan prilaku dan kesalehan yang menyeluruh” na
marhadomuan tu hadaulaton manang peribadahan dibagasan konteks parngoluan ni
sahalak Kristen. Antong ndada ibadah (parmingguon) lapatanni hata ondeng alai
ima praktik hidup Kristen do na nidokna disi. Paulus menegaskan bahwa ekspresi
keimanan yang bengkok dari para pelayanan inilah yang harus dihindari Timotius
Sahalak pande bisuk padan na robi (PB) mandok "pelayan palsu yang disebut
Paulus adalah mereka melayani, mengajar. berlaku sebagaimana layaknya orang
Kristen, namun melakukannya dengan maksud dan tujuan loba supaya mendapat
keuntungan materi semata" jadi dang sala molo godang arta manang hepeng ni
sasahalak alai sala do molo sude ulaon/panghobasion/pelayanan na diulahon
sasahalak berorientasi uang (money oriented) didok si Paulus ay 5 "naung
sega rohana Barang tentu tujuan utama dalam pelayanan dalam konsep pelayanan
Paulus adalah bukan untuk menghasilkan uang.
Ayat
6 on ma dipangke Paulus teknik retorik limnal/transisi (peralihan) laho
pasahaton na di rohana. Dang di sanggah si Paulus na boi do adong pangomoan
sian mangulahon hadaulaton manang praktik hidup yang baik (euseberun) alai tung
di ondolhon si Paulus do hasabamon ni roha (harus disertai dengan rasa cukup)
Paulus menyoal kembali tentang materialisme yang dipegang oleh para pengajar
palsu di kota Efesus Suang songon I do nang hita dipaingot do hita asa unang
berorientasi dihepeng ai laho boi do i marpanghorhon tu hasesega parsoaranta
dohot dongan jolma nang dohot Debata (materialism).
b. Hidup
dengan Rasa Cukup (Ayat 7-9) Sabam ni Roha
Di
dalam ayat 7. Paulus mangondolhon taringot tu sikap hidup namardongan ketamakan
dang relevan tu hadaulaton jala merupakan sebuah kebodohan siala gabe
papungupunguhon arta na laho salpu, na so tarboan mole dungkon mate na
papunguhon i (bdk Ayb. 1.21, Pkh 5:14).
Angkup
ni i di pasahat si Paulus asa pola pikir taringot tu kepemilikan lebih
berorientasi tu angka kebutuhan timbangkon ragam ni keinginan Paulus mandok
nunga patut sasahalak merasa molo nunga adong sipanganon (diatrophas) dan
parabiton (skepasmata) Hata diatrophas berarti makanan untuk kebutuhan fisik
Hata skepasmata berarti pakaian (alat penutup tubuh) termasuk tempat tinggal.
Antong
Sebagai seorang hamba Tuhan, Timotious diajarhon asa memiliki standar rasa
cukup na sintong Peringatan on dipasahat tu si Timotius asa unang gabe
tartundukkon ambisi tu arta nasida (hamba Tuhan jangan sampai ditundukkan oleh
ambisi untuk memiliki jauh lebih banyak daripada yang dibutuhkan) Kewaspadaan
ini. yang berusaha dibangkitkan oleh Paulus di dalam diri Timotius Paulus
sungguh-sungguh mengharapkan supaya Timotius mampu mengendalikan hasrat dan
keinginan di dalam dirinya secara khusus berkaitan dengan materi. Paulus
mengatakan bahwa pengejaran akan uang tersebut membuat seseorang terpikat
terseret, terbujuk (apeplanēthe sam) untuk pergi dan meninggalkan iman (bdk ay
10).
III.
Sipahusorhusoron
1. Menjaga
kemurnian motivasi
Pangontak
ni jaman na hatop mubauba tung apala boi do mamboan sasahalak naporsea
marhoihoi laho mangohi angka tuntutan terkini. Alani sahalak naporsea ingkon di
memiliki integritas menjaga motivasi panggilannya dalam berbagai bidang
kehidupan (parkarejoan) asa unang madabu tu hasesega "sega rohana"
binahenni materialism.
2. Menutup
kemungkinan (Memperkuat administrasi)
Di
dalam nasihatnya, berulang kali Paulus menyinggung tentang potensi negatif yang
dapat hadir dalam sikap maupun pengelolaan keuangan yang salah Penggunaan serta
sikap terhadap uang yang tidak sehat dapat hadir sebagai sumber pencobaan yang
menjatuhkan baik integritas seorang Pemimpin jemaat
IV.
Panimpuli
Asa sunggulhon ni turpuk on tu hita laho
marsabam ni roha. Tutu do ndang adong na singkop di ngolu on, alai marhite
sabam ni roha i tubu ma roha na mangargahon dohot manghamauliatehon pasupasu ni
Tuhan i dibagasan ngolunta, tarlumobi tubu ma pos ni roha tu Tuhan i Asa
dibagasan sabam ni roha dohot roha mauliate dapotan pangomoan godang ma hita
sian Tuhan I. ai loasan ni Tuhan I ma hita marnida jala mandai denggan basaNa
dingolunta. Amen
Tidak ada komentar:
Posting Komentar