Jumat, 30 Agustus 2024

Jamita : 5 Musa 6:1-9 MANGHAHOLONGI TUHAN DEBATA DOHOT DONGAN JOLMA

 

      Jamita : 5 Musa 6:1-9

 



MANGHAHOLONGI TUHAN DEBATA DOHOT DONGAN JOLMA

Huria ni Tuhanta na hinaholongan di bagasan Jesus Kristus!

Satolop do hita ra mandok : di ngolunta siganup ari on ndang sude na hea taalami, tabege, tajalo, angka naung salpu na masa di hita boi torus taingot manang tasimpan di utokutokta manontong saleleng ni lelengna. Sebuah penelitian resmi menyimpulkan bahwa otak manusia hanya mampu menyimpan sekitar 7 ingatan jangka pendek sekaligus, dalam waktu 20 sampai 30 detik. Itu artinya bahwa manusia bisa dengan mudah lupa akan sesuatu, bahkan lupa untuk mengatakan apa yang hendak ia katakan. Dan inilah yang disebut sebagai penyakit yang sangat sulit disembuhkan dalam diri hampir setiap manusia yaitu penyakit lupa. Penyakit ini susah sekali disembuhkan, dan dialami oleh hampir semua orang, tua muda, laki- laki, perempuan, siapa saja bisa jadi pelupa. Satu-satunya cara yang dapat dipakai untuk mengobati penyakit lupa adalah melatih berulang-ulang ingatan itu. Sekali lagi, melatih berulang-ulang.

Ido umbahen boasa sai dipaingot si Musa tu bangso Israel di aturan dohot uhum naung tinonahon ni Jahowa asa diulahon nasida nang dung taripar tu tano habaoran ni susu dohot situak ni loba. Andorang so taripar dope bangso i, tu tano Baga-baga i, mansai Torang do Hatani Debata marhite Si Musa mandok: asa Marhabiaran Tu Jahowa Nasida, sandok nasa keluarga ingkon mamodahon, aturan, tona dohot uhuM ni Debata, mansai tangkas do dipodai angka natoras asa parsidohot laho mangajarhon, mamemehon Hata ni Debata, tarlumobi ma i tu angka ianakkon baoa, ai di rajumi do nasida sogot songon uluan di Ruma tangga laho manorushon parjanjian Ni Debata dohot bangsoNa (1 Musa 18:19). Songoni ma di na naeng taripar bangso Israel, dipaingot muse.

Panurirang Musa mangondolhon sada pangajarion na mansai ringkot tu bangso Israel ima : “Tangihon ma, ale Israel,.................................................................... ingkon haholonganmu Jahowa,


Debatam sian nasa roham dohot sian nasa ateatem dohot sian nasa gogom. . . . . .

.jala ingkon gogoonmu mangajarhon angka I tu angka anakmu, jala taringotanmu angka I molo hundulhundul ho dibagasan jabum, manang mardalani, manang laho modom, nang dung hehe muse.” (ay. 4-7). Jala on ma na gabe pengakuan “Credo ni bangso Israel sahat tu tingkion. Adong 2 tona na naeng pasahatonna, Parjolo, manghaholongi Debata sian nasa roha; Paduahon, Sude natoras ingkon mangajarhon angka ianakhonna asa manghaholongi Debata. [Di dalam ayat ini, memang lebih ditekankan tentang relasi orang tua – anak, tapi prinsipnya dapat diterapkan dalam relasi dengan seluruh anggota keluarga].

Keluarga ima dasor na utama di pangajarion di Hata ni Debata, Natoras ma guru pangajari na parjolo di angka ianakkonna. Ia bagas ima inganan na utama laho mangarataratai hata ni Debata. Bangso Israel mambahen symbol symbol do dibagasna na marrumanghon Hata ni Debata, laho mangurupi ianakhonna paingothon Hata i. Untuk dapat menjadi pengajar kasih Tuhan yang baik, maka hendaklah kita menjadi orang yang hidup mengasihi Allah itu. Jika kita belum mengalami dan hidup di dalam kasih Allah, maka akan sangat sulit untuk bisa mengajarkan tentang kasih Allah. Anggota keluarga kita akan melihat, memperhatikan, dan mengamati kehidupan kita: apakah kasih Allah mewarnai hidup kita? Sebab itu, penting sekali bagi kita untuk mengevaluasi diri kita.

Teknik mengajar itu ada verbal tapi juga ada prakteknya. Secara verbal, maksudnya kita menceritakan pengalaman hidup kita yang telah diubah, diberkati, dipelihara, dididik dan dituntun oleh Tuhan. Secara praktek, maksudnya tindakan yang nyata dalam kehidupan sehari-hari. Bagi seorang anak, orangtua adalah segalanya. Di mata anak, orangtua adalah sosok yang bisa memberikan cinta, bantuan serta dukungan. Karena itu, tidak ada yang lebih kuat mempengaruhi karakter anak selain daripada orangtua. Karena itu betapa pentingnya untuk memperkenalkan Tuhan bagi seluruh anggota keluarga kita.

Kesaksian Nick Vujicic : Ia terlahir tanpa tangan dan kaki. Ia menggumuli keadaannya seperti ini. Ia memikirkan: “bagaimana masa depanku? Apakah pekerjaan yang bisa ku kerjakan?” Ia berdoa agar Tuhan memberikan tangan dan kaki, tapi Tuhan tidak mengabulkannya. Pada saat berusia 10 tahun, Nick berusaha untuk menenggelamkan dirinya. Tapi gagal. Sebaliknya, hidupnya justru berubah. Salah satu faktor yang mengubahkannya adalah bahwa ia menyadari bahwa ayah dan ibunya sangat mengasihinya. Tuhan sangat mengasihinya. Amin.


Bahan Diskusi :

1.      Rade dope hita mangajarhon angka patik, aturan dohot uhum ni Debata tu angka anakhonta?

2.      Satolop do hita di hata na mandok : Patandahon Debata parholong ni roha i ima sian Ama/natoras na parholong roha ?

 

Pdt. Norima Nainggolan, S.Th. Pendeta HKBP Resort Sei Loba

 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar